mspsaraa

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Hur man lägger ut YouTube klipp på sin blogg!

Av Sara443 - 27 maj 2011 19:13

Som i rubriken ska jag förklara hur man sätter in

Youtube klipp på sin blogg!  




1.  Gå in på den låt/klipp som du har bestämt du ska sätta upp på bloggen!

(Klicka på bilden för att den ska bli större)







 





2. Tryck på enter och klicka bland förslagen som kommer upp,

Sedan när video klippet spelar trycker du på en knapp långt ner i mitten rättare sagt "dela"




  



3. När du har tryckt på dela dyker bokstäver upp, men du ska inte bry dig om dem!

Utan istället trycka på "Bädda in"



4. När du tryckt på bädda in så dyker en kod upp den ska du alltså kopiera

För er som har en dator inte har Mac datorer, 

Så vänsterklickar ni (Eller högerklicka)

Jag vet inte testa båda, för jag kommer inte ihåg, sen trycker du på kopiera

Och på mac är är det bara trycka och fylla i hela bädda in koden

Och trycka på "redigera" sedan "kopiera"


 



5. När du har kopierat så går du in på din blogg och gör ett inlägg, Nu visar jag

på bloggplatsen men det är nästan likadant på blogg.se och alla andra!

och sedan tryck på Youtube knappen under rubriken 




6. När du har kommit dit kommer du till någon slags

ruta (Det där svarta där, där ska du klistra in) 

Sedan när du klistrat in trycker du på infoga klipp



7. När du tryckt på infoga är det ett gul grej men en skärm på och där har du klippet!

Som ser ut såhär:

 

Men då är ni klara, då när bloggläsarna tittar kommer ditt videoklipp du valt från youtube stå där!

- Om det är frågor så fråga mig, om det inte går t.ex

Då är det bara kommentera, så kommenterar jag tillbaka!


Aja, hejdå!







//Sara   















 
 
Ingen bild

Horsedyx

11 september 2012 20:37

Hej på dig!

Tack så mycket för inlägget till hur man lägger ut Youtubes klipp, det hjälpte mig verkligen tack:)
kika gärna in någongång:)
/bloggen : Horsedyx<3<3<3

Sara443

24 oktober 2012 21:10

Haha, tack!
Skönt och höra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara443 - 25 mars 2012 20:23

Yes här kommer de:   BLOGGPLATSEN:               BLOGG.SE:                             Skicka mail till mig eller skriv en kommentar och det viktigaste är att du beskriver om du vill ha ...

Av Sara443 - 25 mars 2012 17:51


Klicka här Klicka här Klicka här Klicka här Klicka här Klicka här Klicka här Klicka här Klicka här Klicka här         Den nya bloggen heter: mspsaara.blogg.se   Meeeeeeen:   Jag fortsätter på denna bloggen fast på ...

Av Sara443 - 24 mars 2012 21:45

Ja, jag sitter vanligtvis och nördar msp! ;p Har absolut ingenting att blogga om förutom converse. -.-" Men iallafall I’m in love with my new white converse :3       Förlåt för den dåliga bloggningen men jag byter snart blogg o...

Av Sara443 - 22 mars 2012 19:27


Ja, mitt VIP tog slut när jag var nära på att sluta. Men nu kanske man vill bli VIP igen eller vad säger man?           ...

Av Sara443 - 20 mars 2012 19:58

Vilket missförstånd :D (P.s jag känner Lina IRL) Haha vad konstig jag är.. o.e                ...

Presentation


Tjolahopp detta är Sara443’s blogg här får inget kopieras!
Tjaa, jag beskriver mig själv som lat,listig,datanörd XD
Jag sitter o spelar MSP o bloggar på fritiden.
Fortsätt gärna följa min blogg! ;)

Fråga mig

144 besvarade frågor

Chatta! :D

Omröstning

Tycker du jag ska lägga upp bild/bilder på mig IRL när jag var liten?
 Ja
 Nej
 Skulle inte gjort det om jag var du
 Ja, det vore jätte spännande och se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ni som undrar över header

Ja, jag gör headers

Vill du veta mer

om header beställningar

så klicka här 

 

Vill du se resultaten?

Klicka då här 

 

//Sara

 

Skriv i gästboken Cx

Musik ni kan lyssna på när ni läser ;D

Och vad var klockan nu igen?

Kom tillbaka till startsida!












Ovido - Quiz & Flashcards